sâmbătă, 26 martie 2011

Gandul la Ierusalim nu este un gând rătăcit





Gândul la Ierusalim nu este un gând rătăcit, este un gând care permanent îl am în minte şi în suflet. M-aş întoarce şi mâine acolo. Nu mi-am închipuit niciodată că cei care spun că o parte din sufletul tău rămâne acolo nu exagerează deloc. Mi-am dorit mereu să ajung acolo, dar nu mă credeam vrednică de o aşa călătorie. Pasul meu de mirean, destul de păcătos, nu visa să calce pe urmele Mântuitorului.
Am ajuns în Ţara Sfântă dintr-o întâmplare fericită. Nu dintr-o întâmplare, ci din voia şi cu voia Domnului. O prietenă dragă inimii mele a fost în vară şi mă bătea la cap să mergem, să mergem. Am avut o ocazie în octombrie 2010, dar nu a fost să fie. În ianuarie 2011, mi-a spus într-o seară: eu m-am înscris, vrei să mergi şi tu? Am spus da, deşi nu eram f sigură, aveam prea multe de rezolvat. Atunci am spus:
-Facă-se Voia Ta, Doamne! Şi pe 2 februarie eram în avion spre Israel.
Nici nu realizam ce norocoasă sunt, ce fericită voi fi acolo!
Am ajuns târziu, aproape de miezul nopţii la Tel Aviv, apoi de acolo am mers 2 ore şi jumătate spre Tiberias. Oboseala, emoţiile, schimbarea climei (în Bucureşti erau -10 grade, în Israel plus 10 grade) şi-au spus cuvântul, cum am pus capul pe pernă am adormit.
A doua zi de dimineaţă când am tras perdelele şi sun ochii mei se întindea liniştită Marea Galileii, am simţit cum mă inundă fericirea şi am mulţumit în gând Domnului pentru oportunitatea de a fi acolo.








Prima zi a fost superbă! Cald şi plăcut atât în atmosferă cât şi în sufletele noastre. Am vizitat Muntele Fericirilor, acolo unde a rostit Iisus predica.


«Fericiţi cei săraci cu duhul, căci a lor este împărăţia cerurilor! Fericiţi cei care plâng, căci ei vor fi mângâiaţi! Fericiţi cei blânzi, căci ei vor moşteni pământul! Fericiţi cei flămânzi şi însetaţi după dreptate, căci ei vor fi săturaţi! Fericiţi cei milostivi, căci ei vor avea parte de milă! Fericiţi cei cu inima curată, căci ei vor vedea pe Dumnezeu! Fericiţi făcătorii de pace, căci ei vor fi chemaţi fii ai lui Dumnezeu! Fericiţi cei prigoniţi pentru dreptate, căci a lor este împărăţia cerurilor! Fericiţi veţi fi voi când, din pricina mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni şi minţind vor spune tot felul de lucruri rele împotriva voastră! Bucuraţi-vă şi veseliţi-vă pentru că răsplata voastră este mare în ceruri; căci tot aşa au prigonit pe prorocii care au fost înainte de voi»" (Mt 5,1-12).

Biserica ridicată acolo se află în grija surorilor franciscane italiene şi planul bisericii aparţine arhitectului A. Barluzzi. Biserica Fericirilor a fost onorată de vizita papei Paul al VI-lea în cursul pelerinajului în Ţara Sfântă din anul 1964.








A urmat Tabga, Biserica Înmulţirii pâinilor, Localizarea de către tradiţie a minunii înmulţirii pâinilor la Tabga corespunde datelor topografice pe care ni le prezintă Evangheliile; e o zonă pietroasă, aproape complet necultivabilă, învecinată de terenuri foarte fertile.















E de asemenea o zonă solitară în care nu s-au descoperit locuinţe care să dateze de pe vremea lui Iisus, dar care se află totuşi nu departe de centre locuite ca Magdala şi Capernaum. Se pot vedea mozaicurile bizantine bine păstrate, fiind dintre cele mai frumoase mozaicuri care se pot vedea în Palestina. În faţa altarului poate fi admirat un mozaic reprezentând un coş cu pâini şi doi peşti. Sub altar se vede piatra pe care Isus a aşezat pâinile şi peştii când a săvârşit minunea.
Biserica Înmulţirii pâinilor se află în grija călugărilor benedictini germani.


P.S Maruţă, am promis, mă ţin de cuvânt.
Cu drag, Iustina

2 comentarii:

  1. Am stiut ca vei scrie despre calatorie, Iustina.
    Iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi doresc si eu tare mult sa vad acele locuri. Sper sa vina ziua cand dorinta imi va fi indeplinita.

    Minunate imaginile si emotionante cuvintele ce le insotesc.

    RăspundețiȘtergere