joi, 2 iunie 2011

a fost aici


"dimineaţa am simţit pe creştet o palmă,
gândurile se îndepărtaseră
ca vizitatorii de patul unui bolnav amuţit,
după ce-i lasă darul, şi fluturele de noapte
a venit şi s-a aşezat, ostenit, lângă mine.
nu-i o zi ca oricare alta – de mai multe ori
m-am trezit, mi-am încordat muşchii,
fiecare grupă în parte, am ridicat apoi, uşor,
pleoapele, şi am dat să mă ridic în coate,
să te văd dispărând. se vede treaba că mintea
o ia uşurel înainte, când vede că-i rost
de o înţelegere fără vorbe – înainte să apuc
să mă mişc (în felul în care călcam apa Egeei),
muzica se stinge apropiindu-se. voi asculta, deci,
mai departe, vocea care trage la suprafaţă o lume.
scrisul oscilează între urât şi frumos,
după cum timpul umflă sau dezumflă,
între două oraşe vasale, un lan de porumb.
acum, că m-am trezit, îţi voi spune:
Iisus a fost aici precum este. am fost
chiar oraşul ucis. căutau cu mâinile
prin întuneric, să-l prindă. pruncii au stropit
ferestrele odăilor joase. soarele tremura de frig –
şi-a tras pe el noaptea, dar întunericul
era o pasăre cu aripi de gheaţă subţiri."

de Florin Caragiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu